Studentrekruttering og film

Seminar in Norwegian

“En ung jente med hodet begravd i egen mobiltelefon. Du har max 4-5 sekunder på deg før hun scroller videre.” Å fange oppmerksomheten og interessen til ungdom er krevende.  På dette seminaret legger UiT Norges arktiske universitet og Universitetet i Oslo (UiO) frem sine erfaringer med bruk av film i markedsføring av studietilbudet. Hva vet vi om effekt av filmer på potensielle studenter? Hvilke muligheter og begrensninger gir filmformatet? Du blir kjent med formålet med filmene, utvikling av konsept og resultater. Bli med å diskutere film som virkemiddel!

 

Speakers/ Innledere:

Kjetil Undseth, Seniorrådgiver ved Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt, UiT Norges arktiske universitet

kjetil-undseth

Undset jobber som seniorrådgiver og leder for faggruppe studentrekruttering, markedsføring og profilering ved UiT Norges arktiske universitet. Han har erfaring som prosjektleder for rekruttering ved samme institusjon og har tidligere arbeidet som markedsansansvarlig i Norgens Sjømatråd og salgssjef i Stella Polaris. 

Undseth har en master i sosiologi og en bachelor i samfunnsplanlegging fra UiT Norges arktiske universitet, i tillegg til en bachelor i eksportmarkedsføring, NMH/BI (ESADE Barcelona). 

 

 

Elisabeth Josefine Lackner, nestleder i Seksjon for kommunikasjon og studentinformasjon,  Universitetet i Oslo (UiO)

Avdelingsleder - Seksjon for kommunikasjon og studentinformasjon

Lackners arbeidsfelt er søker- og studentrettede tjenester, kommunikasjonsplanlegging og  hun leder et nettverk for studentrekruttering på UiO. Hun har arbeidet ved UiO siden 2010 og tidligere vært kommunikasjonsrådgiver for Axxept AS, mediepolitisk rådgiver og informasjonskonsulent i ANSA.

Lackner har utdanning fra UiO, Humboldt-Universität zu Berlin og videreutdanning fra UC Berkeley Extension.