Retorikk i postfakta-alderen: Hva med universitetenes rolle?

Seminar in Norwegian

Hvordan ivareta de gode debattene i en verden hvor post-faktuell blir kåret til årets nyord? Trygve Svensson vil med utgangspunkt i ideen om retorisk medborgerskap komme med forslag til universitetets rolle i den bredere offentlige debatten.

trygve-svensson

Innleder/ speaker:
Trygve Svensson er ph.d.-kandidat ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitet i Bergen (UiB).
Han har tidligere jobbet som rådgiver i flere år, først i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese, deretter i Arbeiderpartiets stortingsgruppe (bl.a. som politisk rådgiver for parlamentarisk leder). Svensson har også vært statssekretær i den rød-grønne regjeringen i Nærings – og Handelsdepartementet.
Trygve Svensson har holdt kurs i taleskriving, mediehåndtering og retorikk for en rekke ulike grupper og har undervist i retorikk ved UiB.

Følg Trygve på Twitter